Забава за столами – найбільша помилка музикантів

Яку найбільшу помилку допускають музиканти, беручи акустичні інструменти та йдучи поміж люди? Правильна забава за столами – участь беруть усі!

Яку найбільшу помилку допускають музиканти, беручи акустичні інструменти та йдучи поміж люди? Правильна забава за столами – участь беруть усі!

Буквально кілька годин тому мені потрапила на очі відеореклама знайомого весільного гурту, а саме відрізок забави за столами. Знаєте, що я зробив у першу чергу? Увімкнув тюнер на телефоні. Чисто для перевірки, бо вже ну дуже яскраво зазвучав мені ре-мінор на самому початку.

Справді, як виявилося, в ре-мінорі були зіграні всі відзняті на відео композиції, що виконувалися за столом. А колектив, скажу Вам чесно, не з найгірших, навіть має чим похвалитися. І чим пояснити отаке небажання змінити хоч раз тональність?

Забава за столами – на що звертати увагу?

Взагалі забава за столом тим і відрізняється від танцювальної забави, що там музиканти підбирають тональність під себе, а за столом треба враховувати золоту середину – діапазон, який буде зручним і чоловікам, і жінкам, і дзвінким, і хриплим голосам, тобто бажано всім абсолютно. Звичайно, такого успіху трохи важко добитися, але з плином часу я визначив для себе кілька правил, які, мабуть, будуть доречними при кожній забаві за столами.

Пісня має бути відома всім

Незалежно, в якому куточку планети Ви робите забаву за столами, Ви маєте вміти підібрати такі пісню, яку будуть знати практично всі гості, інакше Вам прийдеться давати концерт вітань, а гості сидітимуть та кліпатимуть очима, не знаючи слів, а подекуди й мелодії пісні. На випадок, коли гості зовсім «темні», дуже похвально, якщо Ви маєте наперед заготовлені пісенники, можливо навіть власного друку на домашнього принтері – за таку шпаргалку Вам будуть вдячні.

Складність мелодії

Якщо Вам пощастило забавляти музичний колектив, то Вам у першу чергу НЕ пощастило, бо Ваша робота буде активно обговорюватися ще не один місяць після забави ? Але плюс у тому, що люди однієї з Вами професії, по-перше, зможуть виконати пісню будь-якої складності, а по-друге, ще й підказати встигнуть, якщо Ви щось не те грати почнете ?

Якщо ж перед Вами загальна маса людей, з яких відсотків 30 попадають у ноти, а решта гуде, мов бджоли у вулику, то тут знадобиться моя порада №1.

Не починайте грати складних пісень, навіть якщо Вас про це попросили. Ну, хіба грубий дядько запхав сотню в міх від акордеона, тоді можна ? А в загальному порядку старайтеся уникати пісень, діапазон яких перевищує одну октаву. Ще краще брати такі народні пісні, в яких багато повторів однієї і тієї ж ноти.

Підбір тональності

Раніше я вже сказав, що бажано вибирати пісні з діапазоном не більше октави. Зараз уточню. Підберіть тональність так, щоб цю октаву умістити в діапазон між «до» першої та «до» другої октави. Справа в тому, що даний діапазон буде зручним як першокласнику, так і 80-річній бабці чи дідусеві, різниця буде хіба в октавах.

Це зовсім не означає, що всі пісні треба грати в до-мажорі. Але й триматися у ре-мінорі, бо так колись всі робили, вже не тільки не модно, а й непрофесійно.

Розглянемо кілька загальновідомих пісень, без яких не обходиться практично ніяка забава за столами. Тональності вже підібрані, Вам залишається тільки проаналізувати, на основі чого я їх підбирав (пам’ятайте – діапазон між «до» першої та «до» другої октави).

  1. Їхав, їхав козак містом
    Забава за столами - Їхав, їхав козак містомТут все ясно, діапазон рівно в октаву, тому ставимо в до-мінорі.
  2. Несе Галя воду
    Забава за столами - Несе Галя водуЗверніть увагу – мелодія написана другим голосом, переважно за столами так її й співають, тому загальну тональність піднімаємо до мі-мінору. Для зручності духовикам можна підняти ще на півтона – у фа-мінор.
  3. Ой на горі два дубки
    Забава за столами - Ой на горі два дубкиТут теж немає великої різниці, можна зіграти або в соль-мінорі, або в ля-мінорі. Я віддаю перевагу соль-мінору – ану ж прокинеться якийсь соловейко, і затягне догори, то хоч зв’язки собі не порве ?

Не заважайте гостям

Пам’ятайте – забава за столами робиться не для того, щоб Ви вимахнулися, який Ви віртуоз, а для того, щоб гості разом поспівали. Тому вчіться грати так, щоб усі чули, але не занадто голосно, щоб не «перекричати» інструментами співаків. Те ж саме стосується і темпу: якщо Ви бачите, що гості спішать чи затягують, не тягніть їх за собою. Нехай Вам здається, що вони співають неправильно, краще повністю поламайте ритм, але не нав’язуйте своє бачення твору – їм так зручно, отже Вам треба під це підлаштуватися.

Ось такий маленький аналіз вийшов. Закінчиться піст, буду сам застосовувати те, що написав, у роботі. Спробуйте – можливо Вам такий спосіб роботи теж піде на користь ?

Якщо ви виявили орфографічну помилку, будь ласка, повідомте мені. Виділіть текст із помилкою та натисніть Ctrl+Enter.

05.03.2017 Цікаво

Коментарів до цієї статті: 2

  • Стефанія
    08.03.2017 о 12:23

    Дуже корисна стаття.Усміхнув абзац про забаву у музичному колективі)

    • Андрій Іванюра
      09.03.2017 о 12:41

      На перших забавах із працівниками музичної школи у мене добряче ляжки трусилися ?

Прокоментувати