Привіт усім! Сьогодні ми поговоримо про особливості організації домашньої студії звукозапису. Я вже більше десяти років присвятив цій справі, отже, думаю, що маю право поділитися частинкою свого досвіду із зацікавленими особами. Спасибі моєму другові Павлові Яремі, який підштовхнув мене до цієї справи. Невдовзі ти прочитаєш тут і те, що тебе трохи більше цікавить 🙂

Вимоги до заліза

Отже, почнімо з того, що твій комп'ютер повинен відповідати вимогам програм та їх додатків. Коли я отримав свій перший комп'ютер, я й гадки не мав що для запису звуку потрібно так багато ресурсів ПК. Із плином часу виявилося, що найкращим тілом для студійного звукозапису є продукція фірми Apple, оскільки… Тут багато нюансів, в них я заглиблюватися не буду, тому що мова піде про традиційний ПК із системою Windows на борту – для мене такий варіант набагато вигідніший, оскільки звукозапис – не єдине і не основне моє заняття.

Словом, попрацювавши, повчившись на помилках, з'ївши собі немало нервів через глюки своєї цифрової студії у зв'язку з недостатньою потужністю заліза (на першій системі, яка послужила мені не один рік у якості студійного комп'ютера, на сьогодні навіть флеш-ігри глючать, тому можеш собі уявити, НАСКІЛЬКИ то слабенький комп'ютер 😀 ), я вияснив для себе кілька фактів щодо "заліза":

    • Чим потужніший процесор, тим швидше будуть опрацьовуватися процеси. На сьогодні я спокійно можу "навісити" кілька плагінів для обробки звуку прямо на вхід звукової карти. Колись навіть "голий" звук тріщав та звучав із затримкою (це також напряму залежить від звукової карти).
    • Чим більше оперативної пам'яті, тим більше різних інструментів та ефектів можна застосувати в проєкті. На двогігабайтній планці пам'яті у мене відмовлявся працювати VST-інструмент Trillian (басовий модуль) у зв'язці із ще двома-трома плагінами. При восьмигігабайтній планці проблеми зникли відразу.
    • Багато місця на жорсткому диску – теж не зажерливість. Середньостатистична бібліотека звуків "важить" приблизно 20-60 гігабайт. А якщо таких бібліотек кілька десятків? А ще трохи великих проектів? А ще інколи хочеться фільм-другий подивитися (ми говоримо про домашню студію, тобто комп'ютер використовується не тільки для студійної роботи). Можливо, ще кілька терабайт піде на ігри для брата/свата/сина/дочки. Враховувати потрібно все 🙂
    • Відеокарта для звукозапису не відіграє ніякісінького значення, тому може бути вбудована, жодних проблем.
    • Звукова карта M-Audio ProFire 2626 – обраний мною варіант після розгляду кількох подібних представників. Можна було взяти і бюджетнішу річ, але мені інколи доводить записувати різноманітні ансамблі, тому я віддав перевагу багатоканальній карті (назва відповідає можливостям: у цьому апараті 26 входів та 26 виходів). Також у ній на всіх восьми аналогових входах стоять преампи з технологією Octane – достойний варіант.

    Вимоги до звуку

    Отже, із комп'ютером ясно. Тепер про засоби введення звуку.

    Якщо є можливість, замовлення, купа грошей і бажання разом із почуттям смаку, можна накупити дорогущих студійних мікрофонів і кожного разу запрошувати професійних музикантів та співаків для того, щоб записати партію того чи іншого інструмента або вокалу. Другий варіант – накупити багато різноманітних "залізних" синтезаторів та модулів і брати звуки з них. Я ж користуюся третім варіантом – практично усі звуки беру із VST-бібліотек. З "живих" звуків, які я записую через аналоговий вхід звукової карти – лише вокальний мікрофон та електрогітара. У підсумку пристроїв для введення звуку в мене всього три: мікрофон, гітара та MIDI-клавіатура.

    Щодо виведення/слухання звуку/результату, тобто студійних моніторів – в кожного інше вухо, радити нічого не буду. Слухай, вибирай.

    Список необхідного

    Отож, підсумуємо, що саме необхідно для початку роботи в домашній студії звукозапису:

    • Потужний комп'ютер
    • Студійна звукова карта
    • Студійний мікрофон
    • MIDI-клавіатура для роботи з VST-інструментами
    • бібліотека VST-плаґінів та інструментів

    Які вибирати VST інструменти та плагіни, а також про інше програмне забезпечення ми поговоримо у наступних статтях. На все добре!