Отож, дожився я, нарешті, до нової самограйки, оскільки ходити на весілля із старенькою Yamaha PSR-350 вже було соромно… Багато форумів переходив, багато цікавої інформації начитався, і зупинився у результаті на робочій станції Roland GW-8E. Хотілося, звичайно, Korg PA-800, але він трохи задорогий для мене поки-що 😉

Інструмент оснащений динамічною 61-клавішною клавіатурою, яка після занадто м'яких клавіш Ямахи мене дуже приємно здивувала. Першим ділом я попробував зіграти на інструменті фортепіанну партію і, скажу тобі, я майже впевнений, що навіть класичні піаністи сильно б не образилися на якість цієї клавіатури.

Що вражає в другу чергу – 128-голосна поліфонія. То тре' сидіти і думати, де використати таку можливість 🙂 Не порівняєш із старенькими самограями, в яких, щоб нормально, зі всіма партіями, відтворилася MIDI-послідовність, ні в якому разі не можна було натискати будь-які клавіші…

Досить корисна штука – внутрішня пам'ять. Буває двох видів: пресетна, тобто заготовлена компанією (яку не можна переписати по-своєму), і пам'ять користувача, з якою можна робити все, що завгодно. В першому випадку нам пропонують 128 перфоменсів, силу-силенну звуків (896 + 256 GM2 + World + набори ударних: 32 + 9 GM2 + World; в моєму випадку з GW-8E – це 1676 звуків у сумі); щодо користувацької пам'яті – також 128 перфоменсів, але 100 перфоменсів і 100 звуків можна запрограмувати як улюблені, тобто робиш налаштування на якусь конкретну композицію, враховуючи стиль, темп, тональність звук зі всіма налаштуваннями, про які піде мова нижче, зберігаєш це все в один улюблений перфоменс, і потім – тільки гості на поріг, а ти одну кнопочку КЛАЦ – і вже граєш їм марша у ре-мінорі 😉

Щодо обробки звуку в реальному часі: 78 типів мультиефектів, 3 типи хорусу, 5 типів реверберації. Воно дійсно все обробляється в реальному часі, можна за три-чотири такти приспіву налаштувати собі наступний звук, який реально порве публіку (в цьому місці не кричіть на мене, професіонали, які перепробували мільйон інструментів, і для Вас звук GW-8 – не більше, ніж забавка; я описую інструмент з точки зору людини, яка все життя грала на ПСР-ці, і мені дійсно той звук сподобався). Всі ці налаштування, як я вже й казав, можна зберегти як перфоменс або улюблений звук і більше не потіти над пошуком найяскравішого звучання 😉

Із власних емоцій можу виділити декілька звуків, які вартують окремої уваги. Це, перш за все, пан-флейта, або Bottle, яка широко популярна серед українських весільних лабухів, на європейській серії знаходиться під номером 1048; це альтовий саксофон, номер 416, з яким я пробував зіграти композицію Candy Dufler – Lily Was Here – вийшло досить правдоподібно; це електрогітари – тут треба окремо посидіти і покрутити крутилки, бо є багато цікавих варіантів: з гітарами пробував зіграти Gary Moore – Still Got The Blues, аж заслухався…

Це щодо звуків. Щодо акомпанементу – теж все досить доступно. 130 заводських стилів + World, з якими у моєму варіанті назбиралося 211 стилів (якщо хтось не розуміє, бо я забув сказати раніше, World – це додаткові бібліотеки стилів та звуків, які у різних версіях GW-8 різні: латинські, азіатські, китайські або європейські; зі зрозумілих причин у мене європейські 😉 ). Правда, після завантажених звуками по зав'язку стилів Ямах та Коргів, стилі GW-8 здалися мені дещо біднуватими, вірніше, вони прості як двері: ударні, бас і якийсь маленький відрізочок паттерну. Та за цим недоліком криється й досить вагомий плюс: набагато приємніше звучить, коли підіграєш живими інструментами і чуєш, що мікс не забитий до безтями. Пробував наживо – воно таки себе виправдовує. А якщо хочеться чогось оригінальнішого – будь-ласка, сядь і напиши собі свій стиль (перед тим доведеться оновити операційну систему інструмента до 2-ї версії – перша редактора стилів не має). Дуже легко їх писати, хочу похвалитися – я на другий день після покупки інструмента вже написав свій стиль. Ото як придбаю ще флешку на 2Гб (бо на пам'ять більшої ємкості написане не скидається), то обов'язково поділюся ним із тобою 😉 100 користувацьких стилів, а також 200 MIDI-фонограм можна знову ж таки зберегти у внутрішній пам'яті інструмента.

Оскільки я вже почав говорити про флешку, то ось що: Roland GW-8 має два роз'єми USB: один для підключення до комп'ютера, а другий – для під'єднання зовнішньої пам'яті. Як я вже написав вище, найоптимальнішим варіантом буде пам'ять на 2 Гб, хоча в мене зараз прекрасно зчитує із 8 Гб, правда назад на пристрій писати не хоче…

Що ми можемо зчитувати Роландом із зовнішньої пам'яті? Перш за все MIDI-файли, а також аудіо-файли форматів MP3/WAV/AIFF. З допомогою додаткової програми Playlist Editor, яка встановлюється на комп'ютер, можна помістити на одну флешку до 999 композицій. Також Roland GW-8 має цікаву функцію Center Cancel, яка приглушує вокал у плюсових фонограмах. Досить пристойно, якщо якісний мікс, але мені все-таки більше подобається власне виконання 😉

Отож, це був поверхневий огляд із мінімальним заглибленням 😉 робочої станції Roland GW-8. У наступних статтях попробуємо глибше розглянути функції секвенсора та редактора стилів, а також може знайдеться ще якась цікавинка, якою я захочу з тобою поділитися. А наразі до нових зустрічей, з тобою був я, Андрій Іванюра. На все добре!