Меню категорій

Забава за столами. Найбільша помилка музикантів

Яку найбільшу помилку допускають музиканти, беручи акустичні інструменти та йдучи поміж люди? Правильна забава за столами – участь беруть усі!
Категорії: Цікаво

Буквально кілька годин тому мені потрапила на очі відеореклама знайомого весільного гурту, а саме відрізок забави за столами. Знаєш, що я зробив у першу чергу? Увімкнув тюнер на телефоні. Чисто для перевірки, бо вже ну дуже яскраво зазвучав мені ре-мінор на самому початку.

Справді, як виявилося, в ре-мінорі були зіграні всі відзняті на відео композиції, що виконувалися за столом. А колектив, скажу тобі чесно, не з найгірших, навіть має чим похвалитися. І чим пояснити отаке небажання змінити хоч раз тональність?

Забава за столами – на що звертати увагу?

Взагалі забава за столом тим і відрізняється від танцювальної забави, що там музиканти підбирають тональність під себе, а за столом треба враховувати золоту середину – діапазон, який буде зручним і чоловікам, і жінкам, і дзвінким, і хриплим голосам, тобто бажано всім абсолютно. Звичайно, такого успіху трохи важко добитися, але з плином часу я визначив для себе кілька правил, які, мабуть, будуть доречними при кожній забаві за столами.

Пісня має бути відома всім

Незалежно, в якому куточку планети ти робиш забаву за столами, ти маєш вміти підібрати таку пісню, яку будуть знати практично всі гості, інакше тобі прийдеться давати концерт вітань, а гості сидітимуть та кліпатимуть очима, не знаючи слів, а подекуди й мелодії пісні. На випадок, коли гості зовсім "темні", дуже похвально, якщо ти маєш наперед заготовлені пісенники, можливо навіть власного друку на домашньому принтері – за таку шпаргалку тобі будуть вдячні.

Складність мелодії

Якщо тобі пощастило забавляти музичний колектив, то тобі в першу чергу НЕ пощастило, бо твоя робота буде активно обговорюватися ще не один місяць після забави 😂 Але плюс у тому, що люди однієї з тобою професії, по-перше, зможуть виконати пісню будь-якої складності, а по-друге, ще й підказати встигнуть, якщо ти щось не те грати почнеш 😉

Якщо ж перед тобою загальна маса людей, з яких відсотків 30 попадають у ноти, а решта гуде, мов бджоли у вулику, то тут знадобиться моя порада №1.

Не починай грати складних пісень, навіть якщо тебе про це попросили. Ну, хіба грубий дядько запхав сотню в міх від акордеона, тоді можна 😂 А в загальному порядку старайся уникати пісень, діапазон яких перевищує одну октаву. Ще краще брати такі народні пісні, в яких багато повторів однієї і тієї ж ноти.

Підбір тональності

Раніше я вже сказав, що бажано вибирати пісні з діапазоном не більше октави. Зараз уточню. Підбери тональність так, щоб цю октаву умістити в діапазон між "до" першої та "до" другої октави. Справа в тому, що даний діапазон буде зручним як першокласнику, так і 80-річній бабці чи дідусеві, різниця буде хіба в октавах.

Це зовсім не означає, що всі пісні треба грати в до-мажорі. Але й триматися у ре-мінорі, бо так колись всі робили, вже не тільки не модно, а й непрофесійно.

Розглянемо кілька загальновідомих пісень, без яких не обходиться практично ніяка забава за столами. Тональності вже підібрані, тобі залишається тільки проаналізувати, на основі чого я їх підбирав (пам'ятай – діапазон між "до" першої та "до" другої октави).

Їхав, їхав козак містом
Їхав, їхав козак містом

Тут все ясно, діапазон рівно в октаву, тому ставимо в до-мінорі.

Несе Галя воду
Несе Галя воду

Зверни увагу – мелодія написана другим голосом, переважно за столами так її й співають, тому загальну тональність піднімаємо до мі-мінору. Для зручності духовикам можна підняти ще на півтона – у фа-мінор.

Ой на горі два дубки
Ой на горі два дубки

Тут теж немає великої різниці, можна зіграти або в соль-мінорі, або в ля-мінорі. Я віддаю перевагу соль-мінору – ану ж прокинеться якийсь соловейко, і затягне догори, то хоч зв'язки собі не порве 😂

Не заважай гостям

Пам'ятай – забава за столами робиться не для того, щоб ти вимахнувся/лася, який ти віртуоз, а для того, щоб гості разом поспівали. Тому вчися грати так, щоб усі чули, але не занадто голосно, щоб не "перекричати" інструментами співаків. Те ж саме стосується і темпу: якщо ти бачиш, що гості спішать чи затягують, не тягни їх за собою. Нехай тобі здається, що вони співають неправильно, краще повністю поламай ритм, але не нав'язуй своє бачення твору – їм так зручно, отже тобі треба під це підлаштуватися.

Ось такий маленький аналіз вийшов. Закінчиться піст, буду сам застосовувати те, що написав, у роботі. Спробуй – можливо тобі такий спосіб роботи теж піде на користь 😉

Коментарів: 2

Прокоментувати

На сайті відображається лише твоє ім'я та коментар. Електронна пошта зберігається виключно для зв'язку з тобою за потреби та в жодному разі не передається стороннім особам.

Цей сайт захищений системою reCAPTCHA від Google. Політика конфіденційності та Загальні положення та умови.